Categorieën
Dit jaar kun je voor het eerst in twee categorieën een case indienen:
1. Customer Data Award
De inschrijving voor de Customer Data Award is interessant voor organisaties die het gebruik van data & analytics in hun gehele bedrijfsvoering hebben geïmplementeerd, om zo de klantdialoog te verbeteren. Of het nou gaat om online, fysieke winkels of andere vormen van klantcontact.
2. Data Challenger Award
Deze categorie is geschikt voor organisaties (klein of groot) die het gebruik van data nog niet integraal binnen het marketingdomein hebben kunnen implementeren, maar wel echt impact hebben laten zien op een onderdeel of onderdelen binnen hun organisatie. Inzendingen kunnen dus ook bestaan uit projecten waarvan een organisatiebrede uitrol nog moet plaats vinden. Een aantal voorbeelden ter verduidelijking:
- Een zelflerende chatbot op een deel van het inkomende traffic
- Een retail- of B2B-organisatie die tijdens corona versneld al zijn processen online heeft opgezet en daar nu de vruchten van plukt
- Een AI-toepassing voor boodschappen besteld via een bestel-app van een supermarkt
- Een middelgroot bedrijf waar nu data-gedreven marketingprocessen worden aangestuurd die een tijdje geleden ondenkbaar waren