Customer Data Award 2022

Case inzenden

Wat gaaf dat jij een case gaat inzenden. Hieronder vind je de procedure om het inzendingsproces te doorlopen. Veel succes!

Procedure & Format

Om de jurering eerlijk, eenvoudig en overzichtelijk te houden, vragen we je de case in te dienen aan de hand van het hieronder uitgewerkte vaste format volgens een specifieke procedure. Download hieronder het format om je case in te zenden. Je kunt dit format dan weer uploaden via onderstaand formulier.

Let op: de adverteerder/opdrachtgever staat altijd op het podium bij zowel de presentatie van de cases als de uitreiking van de award.

Download format

 

Categorieën

Dit jaar kun je voor het eerst in twee categorieën een case indienen:

1. Customer Data Award

De inschrijving voor de Customer Data Award is interessant voor organisaties die het gebruik van data & analytics in hun gehele bedrijfsvoering hebben geïmplementeerd, om zo de klantdialoog te verbeteren. Of het nou gaat om online, fysieke winkels of andere vormen van klantcontact.

2. Data Challenger Award

Deze categorie is geschikt voor organisaties (klein of groot) die het gebruik van data nog niet integraal binnen het marketingdomein hebben kunnen implementeren, maar wel echt impact hebben laten zien op een onderdeel of onderdelen binnen hun organisatie. Inzendingen kunnen dus ook bestaan uit projecten waarvan een organisatiebrede uitrol nog moet plaats vinden. Een aantal voorbeelden ter verduidelijking:

  • Een zelflerende chatbot op een deel van het inkomende traffic
  • Een retail- of B2B-organisatie die tijdens corona versneld al zijn processen online heeft opgezet en daar nu de vruchten van plukt
  • Een AI-toepassing voor boodschappen besteld via een bestel-app van een supermarkt
  • Een middelgroot bedrijf waar nu data-gedreven marketingprocessen worden aangestuurd die een tijdje geleden ondenkbaar waren

De publieksprijs

Na het succes van vorig jaar keert ook dit jaar de Publieksprijs terug. Tijdens een live uitzending waarin alle genomineerden hun case presenteren kunnen kijkers stemmen op hun favoriete prijs. Elke inzending doet automatisch mee aan de publieksprijs.

Belangrijke data

5 oktober 2022
Deadline inzending cases

13 oktober 2022
Bekendmaking pre-nominaties aan de inzenders

7 november 2022
Online presentaties van pre-nominaties aan de jury tijdens een jurydag

8 november 2022
Bekendmaking definitieve genomineerden

14 november 2022
Jurydag live op DDMA-kantoor met presentaties van genomineerden aan de jury

1 december 2022
Bekendmaking van de winnaars van de Customer Data Award, Data Challenger Award en de publieksprijs

Case inzendingen niet meer mogelijk

De inzendingen zijn gesloten, 13 oktober 2022 worden de pre-nominaties aan de inzenders bekendgemaakt.

BELANGRIJKE DATA

5 oktober 2022
Deadline inzending cases

13 oktober 2022
Bekendmaking pre-nominaties aan de inzenders

7 november 2022
Online presentaties van pre-nominaties aan de jury tijdens een jurydag

8 november 2022
Bekendmaking definitieve genomineerden

14 november 2022
Jurydag live op DDMA-kantoor met presentaties van genomineerden aan de jury

1 december 2022
Bekendmaking van de winnaars van de Customer Data Award, Data Challenger Award en de publieksprijs