Op deze pagina vind je alles over het inzenden van een case in de categorie Data Challenger.
Procedure & Format
Om de jurering eerlijk, eenvoudig en overzichtelijk te houden, vragen we je de case in te dienen aan de hand van een uitgewerkte format volgens een specifieke procedure. Wil je een case indienen? Vraag dan eerst het format aan.
Als je het format hebt ingevuld, kun je het hierna uploaden via onderstaand formulier.
Let op: de adverteerder/opdrachtgever staat altijd op het podium bij zowel de presentatie van de cases als de uitreiking van de award.
Over deze categorie
Deze categorie is geschikt voor organisaties (SME+ of Enterprise) die het gebruik van data nog niet integraal binnen het marketingdomein hebben kunnen implementeren, maar wel echt impact hebben laten zien op één onderdeel of een klein aantal onderdelen binnen hun organisatie. Inzendingen kunnen dus ook bestaan uit projecten waarvan een organisatiebrede uitrol nog moet plaatsvinden. Een aantal voorbeelden ter verduidelijking:
Een zelflerende chatbot op een deel van het inkomende traffic
Een retail- of B2B-organisatie die tijdens corona versneld al zijn processen online heeft opgezet en daar nu de vruchten van plukt
Een AI-toepassing voor boodschappen besteld via een bestel-app van een supermarkt
Een middelgroot bedrijf waar nu data-gedreven marketingprocessen worden aangestuurd die een tijdje geleden ondenkbaar waren
Een app waarmee consumenten zelf hun energievebruik kunnen inzien
Belangrijke data
21 september 2023
Deadline inzending cases
5 oktober 2023
Bekendmaking pre-nominaties aan de inzenders
10 oktober 2023 Online presentaties van pre-nominaties aan de jury tijdens een jurydag.
12 oktober 2023
Bekendmaking definitieve genomineerden
2 november 2023
Jurydag live op het DDMA-kantoor met presentaties van genomineerden aan de jury
30 november 2023 De bekendmaking van de winnaars en de uitreiking van de Awards tijdens DDMA NEXT