Over Ons

De Customer Data Awards vormen een jaarlijkse competitie, georaniseerd door branchevereniging DDMA. Organisaties die het managen van klantgegevens op operationeel, tactisch en strategisch niveau het meest succesvol weten toe te passen en van data iets moois weten te maken, maken kans op een award in de categorie Enterprise, SME+ (Small & Medium sized Enterprises) en Challenger.

De jury

Een vakjury die grotendeels bestaat uit eerdere winnaars toetst de cases op het gebied van data, decisions, engagement en de resultaten die het oplevert voor de klant en de organisatie. Op de Customer Data Award Night krijgen de drie genomineerden een podium om hun case te presenteren aan het publiek. De jury maakt tijdens het evenement de winnaars bekend.

Winnaars voorgaande jaren

Al sinds 2006 worden deze Awards uitgereikt aan organisaties die aantoonbaar laten zien dat ze hun data inzetten voor het verbeteren van de klantdialoog. De vakjury beoordeelde tot en met 2019 alle ingezonden cases op basis van analyse en segmentatie, datakwaliteit, data governance en data-integratie. Eerdere winnaars bestaan uit: Rabobank (2022), HEMA (2021), ANWB (2020), KPN (2019), KNVB (2017), Vakmedianet (2016), Sanoma (2015), Nutricia (2014), ING (2013), KLM (2012), Telegraaf Media Groep (2011), Wereld Natuur Fonds (2010), Truvo (2009), NDC (2008), Wij Special Media (2007), Nuon (2006).