Op 30 november tijdens DDMA Next worden voor de 17e keer de DDMA Customer Data Awards uitgereikt. De organisaties die het managen van klantgegevens op operationeel, tactisch en strategisch niveau het meest succesvol toepassen, vallen uiteindelijk in de prijzen. Dit jaar maken deelnemers kans in maar liefst 3 prijscategorieën: Enterprise, SME (small-to-medium enterprise) en Data Challenger. Organisaties kunnen vanaf vandaag een case indienen (deadline: 21 september) via customerdataawards.nl.
De DDMA Customer Data Award is dé competitie voor teams en organisaties die zichzelf op de kaart willen zetten als autoriteit op het gebied van de inzet van klantdata. De cases worden door een onafhankelijke vakjury beoordeeld op onder meer rendement, strategische verankering in de organisatie en de impact van het datagebruik op klanten. De winnaars volgen in de voetsporen van onder meer Rabobank, Vattenfall, HEMA, ANWB, KPN, ING en WNF.
Nieuwe prijscategorieën: Enterprise en SME (small-to-medium enterprise)
Dit jaar introduceert de organisatie twee nieuwe prijscategorieën. In de categorie Enterprise (geschikt voor organisaties met een omzet van 100 miljoen euro of meer) laten zien hoe zij data en analytics binnen hun gehele bedrijfsvoering hebben geïmplementeerd. Hetzelfde kunnen organisaties met lagere omzetten in de categorie SME (geschikt voor organisaties met een jaarlijkse omzet van minder dan 100 miljoen euro). Daarnaast wordt uit alle genomineerden van deze categorieën gestemd voor de publieksprijs.
Tot slot kunnen organisaties (van elke omzetgrootte) een case indienen voor de Data Challenger Award, geschikt voor organisaties die het gebruik van data hebben toegepast op een specifieke uitdaging of onderdeel binnen hun organisatie. Bekijk alle categorieën via: customerdataawards.nl/awards
Een online talkshow en de uitreiking op DDMA NEXT
Het verloop van de Awards vindt dit jaar net even anders plaats dan gebruikelijk en is verdeeld over twee evenementen: een online talkshow (7 november) én de uitreiking op DDMA Next (30 november). Tijdens de online talkshow lichten de genomineerden in de categorie Enterprise en SME uitgebreid hun case toe en gaan daarbij in op hun baanbrekende strategieën en data-oplossingen. Kortom, een ware goudmijn voor iedere dataspecialist die graag op de hoogte blijft van de laatste ontwikkelingen in het veld. Je kunt je hiervoor nu al – helemaal gratis – registreren via: customerdataawards.nl/aanmelden-talkshow-2023
De uitreiking vindt plaats tijdens het congres DDMA Next, waarop bezoekers dus niet alleen kunnen rekenen op een feestelijke bekroning van de winnaars, maar ook op een inspirerend programma in teken van de toekomst van data-driven marketing. Tickets hiervoor zijn binnenkort beschikbaar.