Op 28 november tijdens DDMA Next worden voor de 18e keer de DDMA Customer Data Awards uitgereikt. De organisaties die het managen van klantgegevens op operationeel, tactisch en strategisch niveau het meest succesvol toepassen, vallen uiteindelijk in de prijzen. Dit jaar maken deelnemers kans in 2 prijscategorieën: de Data Transformation Award en de Innovation Award. Organisaties kunnen vanaf vandaag een case indienen (deadline: 24 september) via customerdataawards.nl.
De DDMA Customer Data Award is dé competitie voor teams en organisaties die zichzelf op de kaart willen zetten als autoriteit op het gebied van de inzet van klantdata. De cases worden door een onafhankelijke vakjury beoordeeld op onder meer rendement, strategische verankering in de organisatie en de impact van het datagebruik op klanten. De winnaars volgen in de voetsporen van onder meer Eneco, Rabobank, Vattenfall, HEMA, ANWB, KPN, ING en WNF.
Nieuwe prijscategorieën: Data Transformation en Innovation
Dit jaar introduceert de organisatie twee nieuwe categorieën: Data Transformation en Innovation. De categorie Data Transformation is geschikt voor organisaties die data en analytics binnen hun gehele bedrijfsvoering hebben geïmplementeerd. In de categorie Innovation kunnen cases worden ingediend door organisaties die data hebben toegepast op één of een aantal specifieke uitdagingen binnen de organisatie. Voor meer informatie over de categorieën zie: customerdataawards.nl/awards
Een online event en de uitreiking op DDMA NEXT
Het verloop van de Awards is, net als vorig jaar, verdeeld over twee evenementen: een online event (12 november) én de uitreiking op DDMA Next (28 november). Tijdens het online event lichten de genomineerden in beide categorieën uitgebreid hun case toe en gaan daarbij in op hun baanbrekende strategieën en data-oplossingen. Kortom, een ware goudmijn voor iedere dataspecialist die graag op de hoogte blijft van de laatste ontwikkelingen in het veld. Je kunt je hiervoor nu al – helemaal gratis – registreren via: customerdataawards.nl/aanmelden-digital-talk-2024
De uitreiking vindt plaats tijdens het congres DDMA Next op 28 november, waarop bezoekers dus niet alleen kunnen rekenen op een feestelijke bekroning van de winnaars, maar ook op een inspirerend programma in teken van de toekomst van data-driven marketing. Tickets hiervoor zijn binnenkort beschikbaar.
Over DDMA
DDMA is de grootste branchevereniging voor datagedreven marketing, sales en service. Wij zijn een netwerk van adverteerders, non-profits, uitgevers, bureaus en tech-leveranciers die data op een innovatieve en verantwoorde manier inzetten voor interactie met consumenten. Met kennis en advies helpen wij onze leden datagedreven en klantgericht te werken, een visie op datagebruik te ontwikkelen en om te gaan met wettelijke veranderingen. Ook geven we onze leden een stem in Den Haag en Brussel en professionaliseren we de sector door het ontwikkelen van zelfregulering. Ga voor meer informatie naar: ddma.nl.