Nieuws

Leen Bakker, Rabobank en Randstad genomineerd voor DDMA Customer Data Award 2022

08 november 2022

De jury heeft Leen Bakker, Rabobank en Randstad genomineerd voor de DDMA Customer Data Award 2022. Daarnaast zijn Vattenfall, Kliniek ViaSana en Goossens Wonen & Slapen genomineerd voor de Data Challenger Award, die dit jaar voor het eerst wordt uitgereikt. Net als vorig jaar presenteren de genomineerden op donderdag 1 december hun case op een speciale hybride editie van de awardshow, met als slotstuk de bekroning van de winnaars. Tickets zijn verkrijgbaar via: customerdataaward.nl

Juryvoorzitter Frank de Beun, CEO van The Data Agency: ‘We zien dat de ingezonden cases professioneler en completer worden. Dit jaar was de algehele kwaliteit van de inzendingen bij zowel de Customer Data Award, als de Data Challenger Award hoog, en dat maakt het ons als jury niet makkelijk. Dit jaar hebben we extra gelet op de impact op de klant en uiteraard het rendement van de case, maar vooral ook op hoe de case onderdeel uitmaakt van de organisatie in combinatie met de maturiteit van de medewerkers. Wij kijken uit naar de eerste hybride uitreiking, dus online te volgen én – weer voor het eerst in 3 jaar – een live publiek.’

De DDMA Customer Data Award wordt dit jaar voor de 16e keer uitgereikt aan de organisatie die het managen van klantgegevens op operationeel, tactisch en strategisch niveau het meest succesvol weet toe te passen. Alle ingezonden cases zijn door een onafhankelijke vakjury beoordeeld op onder meer rendement, strategische verankering in de organisatie en de impact van het datagebruik op klanten. Naast juryvoorzitter Frank de Beun bestaat de vakjury uit Lisette Gouda (ANWB), Arnold van het Nederend (KPN), Ewout Vis (Ewout Vis Data & Analytics), Ceesjan de Vos (Vakmedianet) en Bas Karsemeijer (HEMA).

Over de Data Challenger Award

Dit jaar introduceert de organisatie een nieuwe prijscategorie: de Data Challenger Award. Deze categorie is geschikt voor organisaties – klein of groot – die het gebruik van data (nog) niet integraal binnen het marketingdomein hebben kunnen implementeren, maar wél echt impact hebben laten zien op een specifieke uitdaging of onderdeel binnen hun organisatie. Tijdens de uitreiking presenteert de winnaar van de Data Challenger Award de ingediende case.

Een hybride uitreiking

De uitreiking vindt dit jaar voor het eerst plaats in hybride vorm. Dat betekent dat bezoekers de uitreiking fysiek kunnen bijwonen, of online kunnen volgen via een livestream (gratis). In elke vorm kunnen bezoekers rekenen op een wervelend programma met de presentaties van de genomineerden, met als spektakelstuk de bekroning van de winnaars.

Over DDMA

DDMA is de grootste branchevereniging voor datagedreven marketing, sales en service. Wij zijn een netwerk van adverteerders, non-profits, uitgevers, bureaus en tech-leveranciers die data op een innovatieve en verantwoorde manier inzetten voor interactie met consumenten. Met kennis en advies helpen wij onze leden datagedreven en klantgericht te werken, een visie op datagebruik te ontwikkelen en om te gaan met wettelijke veranderingen. Ook geven we onze leden een stem in Den Haag en Brussel en professionaliseren we de sector door het ontwikkelen van zelfregulering. De Customer Data Award is een initiatief van de DDMA Commissie Data, Decisions & Engagement.  De DDMA Customer Data Award wordt mede mogelijk gemaakt door de volgende sponsoren: Google, Cmotions en The Data Agency.