Nieuws

DDMA maakt genomineerden voor de DDMA Customer Data Award bekend

02 juni 2021

Van alle inzendingen heeft de jury HEMA, Corendon en VodafoneZiggo genomineerd voor de DDMA Customer Data Award 2021. Net als vorig jaar presenteren de drie genomineerden op donderdag 2 december hun case op een speciale online editie van een awardshow met een bomvol programma, met als slotstuk de bekroning van de winnaar. Meer informatie over hoe je deze editie van de awardshow kan bijwonen wordt later bekend gemaakt. 

Juryvoorzitter Kees Groenewoud, directeur van Cmotions: “De inzendingen dit jaar zijn een illustratie van het feit dat we definitief voorbij de basis zijn als het gaat om ‘data gestuurd werken en data gestuurde marketing’. Duidelijk zichtbaar is dat er niet alleen gekeken wordt naar procesoptimalisatie met data, maar ook de strategische impact van data gestuurd werken op klant en organisatie. De cases van dit jaar laten een mooie mix zien van deze twee invalshoeken. Ook dit jaar zien we weer een inspirerende mengeling van kanaalsturing, personalisatie en relevantie.” 

De DDMA Customer Data Award wordt dit jaar voor de vijftiende keer uitgereikt aan de organisatie die het managen van klantgegevens op operationeel, tactisch en strategisch niveau het meest succesvol weet toe te passen. Alle ingezonden cases zijn door een onafhankelijke vakjury beoordeeld op onder meer rendement, strategische verankering in de organisatie en de impact van het datagebruik op klanten. Naast juryvoorzitter Kees Groenewoud bestaat de vakjury uit Arnold van het Nederend (KPN), Ewout Vis (Ewout Vis Data & Analytics), Ceesjan de Vos (Vakmedianet) en Emiel Begthel (ANWB). 

Winnaar 2020

Vorig jaar sleepte ANWB de hoofdprijs in de wacht en voegde zich bij andere oud-winnaars KPN, KNVB, Vakmedianet en Sanoma. ANWB wist met een centrale personalisatie-aanpak gericht op ANWB-leden vanuit 7 centraal gepersonaliseerde kanalen de jury te overtuigen en liet daarmee de andere genomineerde cases van DPG Media en Jumbo Supermarkten achter zich.

De DDMA Customer Data Award wordt mede mogelijk gemaakt door de volgende sponsoren: EDM en GeoMarktprofiel.